Geolokalizacja płatności: wykorzystaj tę usługę dla rozwoju swojej firmy

Geolokalizacja płatności jest jedną z usług, które oferuje Dotpay – operator płatności online. W ofercie Dotpay poza kanałami płatności internetowych znajduje się wiele funkcjonalności, które ułatwiają właścicielom sklepów internetowych prowadzenie biznesu i jego rozwój. Jedną z nich jest właśnie geolokalizacja płatności.

Geolokalizacja to jeden z najsilniej widocznych trendów w rozwoju usług internetowych. Dzięki nowoczesnej technologii bardzo łatwe jest określenie precyzyjnie, gdzie znajduje się w danej chwili użytkownik serwisu czy sklepu. Wiedza ta wykorzystywana jest na wiele sposobów – przede wszystkim do tego, żeby oferować odbiorcom sprofilowane reklamy i oferty handlowe powiązane z okolicą, w której się znajdują. Ułatwia także posługiwanie się mapami internetowymi, czy np. wyszukiwanie najbliższego punktu usługowego. W jaki jednak sposób geolokalizacja płatności może przydać się w sklepie internetowym?

Na tę usługę oferowaną przez Dotpay powinni postawić przede wszystkim sprzedawcy dóbr cyfrowych, bo przy tej kategorii produktów jest szczególnie istotne, skąd zostało złożone zamówienie. Często filmy, seriale, ebooki i inne tego typu produkty posiadają licencję zezwalającą na wykorzystanie ich tylko na konkretnym obszarze. To dlatego czasami tracimy dostęp do naszych ulubionych seriali, gdy wyjedziemy z kraju – okazuje się, że z poziomu naszego konta użytkownika widzimy zupełnie inną ofertę. Dzieje się tak właśnie dzięki geolokalizacji, która umożliwia sprzedawcom produktów cyfrowych przestrzeganie prawa. Ułatwia też realizację obowiązków podatkowych, jeśli prowadzimy handle na rynkach międzynarodowych.

Geolokalizacja płatności przyda się jednak także w sklepach internetowych oferujących innego typu towary. Wiedza o tym, skąd pochodzą kliencie jest dla sprzedawcy szalenie istotna. Pozwala planować kierunki rozwoju i działania marketingowe. Umożliwia też szybką reakcję na lokalne spadki sprzedaży – bez geolokalizacji wychwycenie tego zjawiska byłoby bardzo trudne.

Geolokalizacja płatności oferowana przez Dotpay ułatwia też dbanie o bezpieczeństwo sklepu internetowego i danych jego klientów. W jaki sposób? Ataki hackerskie często poprzedzane są licznymi wejściami na stronę, służącymi do zbadania poziomu zabezpieczeń. Jeśli w danych geolokalizacyjnych zaobserwujemy nienaturalny i nagły zrost wejść z konkretnego miejsca, często jest to egzotyczny kraj lub miasto w głębi Rosji, to może oznaczać, że jesteśmy na celowniku internetowych przestępców i należy jak najszybciej wzmocnić system zabezpieczeń witryny.

 

Autor

Justyna Stankiewicz

Pracuję w branży e-commerce. Zajmuję się reklamą oraz kreowaniem wizerunku marki sklepu internetowego. Sklepy internetowe to przyszłość, powstaje ich coraz więcej i więcej.

Zobacz również