Jak sprzedawać za granicą?

Prowadzisz sklep internetowy, ale rodzimy rynek jest już dla Ciebie za mały? Pragniesz rozpocząć sprzedaż transgraniczną, ale nie wiesz od czego zacząć? Przygotowaliśmy dla Ciebie krótki artykuł z którego wyciągniesz kilka ciekawych informacji i posłużą Ci one do rozpoczęcia sprzedaży międzynarodowej.

Dostosuj swój sklep do konkretnego kraju

Do niedawna sklepy internetowe posiadały tylko dwie wersje językowe, bo niewiele z nich sprzedawało międzynarodowo. Dzisiaj, w dobie dużej ilości sklepów międzynarodowych wybór odpowiedniego języka jest podstawą. Jeśli planujesz rozpocząć sprzedaż we Francji, to zapewnij zagranicznym konsumentom nie tylko język angielski, ale też francuski - najlepiej w specjalistycznej formie.

Dlaczego język strony jest tak ważny? Ponieważ nie każdy zna angielski w stopniu średniozaawansowanym, a ponadto mamy do czynienia z elementem marketingu. Francuski klient będzie wiedział, że przebywa w Polskim sklepie, ale doceni go za starania, jeśli sklep zaoferuje mu rodzimy język.

Płatności kluczem

Zmiana języku na stronie nie jest trudna, przetłumaczenie opisów produktów także nie. Wprowadzenie sprzedaży międzynarodowej wraz z opcją przewalutowanie pieniędzy będzie kluczem. Musisz wybrać największego operatora szybkich przelewów online, który oferuje transakcje międzynarodowe. Obecnie jednym Polskim operatorem, który oferuje taką opcję jest Dotpay. Ma on ponad 140 kanałów płatniczych i gwarantuje bezpieczeństwo sklepom, ponieważ jest uczestnikiem międzynarodowego programu płatności online.

Wejście we współpracę z takim operatorem w zasadzie da Ci wielką swobodę oraz komfort. Nie będziesz się musiał martwić sprawami typu: cło, podatek VAT, podatek dochodowy i wysokość kwoty wolnej od podatku w danym kraju. Każdy operator, który należy do międzynarodowego programu płatności online posiada systemy, które obsługują niemal wszystkie kraje i znają ich przepisy podatkowe.

Płatności związane są również z generowaniem raportów księgowych, zatem i w tej kwestii nie będzie problemów, bo nawet sprzedając transgranicznie będziesz posiadał pełną dokumentację księgową, którą możesz załączyć do bilansów. Każdy operator umożliwia generowanie takich dokumentów, ponieważ mowa o sklepach, które często sprzedają tysiące produktów dziennie.

Dostosuj płatność i ciesz się zyskami!

Jedyna, istniejąca do niedawna bariera została przełamana przez Dotpay i jemu podobnych operatorów. Skoro możemy sprzedawać na cały świat, to powinniśmy z tego korzystać. Zadbaj o swoje płatności, język strony oraz interfejs, a następnie zajmij się działaniami marketingowymi. Z pewnością zwiększysz sprzedaż na swoim sklepie, a zyski z handlu zagranicznego przyprawią Cię o zawrót głowy!

 

 

Autor

Justyna Stankiewicz

Pracuję w branży e-commerce. Zajmuję się reklamą oraz kreowaniem wizerunku marki sklepu internetowego. Sklepy internetowe to przyszłość, powstaje ich coraz więcej i więcej.

Zobacz również