Triki związane z opisem produktu w e-sklepach

Coraz częściej kupujemy w sieci, dlatego powstaje coraz więcej sklepów internetowych. Konkurencja jest przy tym ogromna, dlatego przedsiębiorcy dwoją się i troją w celu pozyskania klientów. Jedną ze strategii jest atrakcyjna prezencja swojego asortymentu. Jak jednak tego dokonać i zdobyć cenną uwagę e-konsumenta?

Niestety opis produktu to jeden z głównych powodów, przez który e-konsumenci opuszczają poszczególne sklepy internetowe. Użytkownicy najczęściej nabywają pewne rzeczy, dlatego, że te są w stanie rozwiązać jakiś problem, zaspokoić istotną potrzebę lub zachciankę. Wskazuje to na fakt, że każdy zakup odbywa się w jakimś określonym kontekście. Nie chodzi zatem o to, aby opisać sucho produkt, a żeby potrafić dopasować jego charakterystykę do tej konkretnej sytuacji e-klienta. Na tym dopasowaniu możemy budować wartość produktu, jego cechy oraz funkcje. Jak to zrobić?

Dopasowanie

Wygoda i łatwość dokonywania zakupów w Internecie sprawia, że e-klient posiada specyficzne nastawienie do zakupów. Chodzi głównie o to, aby obywały się bez wysiłku – wszelkie trudności, brak przejrzystych i ciekawych informacji sprawią, że użytkownik opuści naszą stronę. Opis produktu powinien więc odpowiedzieć na pytanie, jakie zadaje sobie e-konsument: czy to najlepszy produkt dla mnie? Charakteryzując swój towar, powinieneś pokazać, że rozumiesz swojego klient. Pomyśl np. jakie problemy rozwiązuje twój produkt oraz na jaką zachciankę może odpowiedzieć.

Ramowanie towaru

Możesz mieć wybraną grupę klientów, jednak różnią się oni w swoich preferencjach i cenią sobie inną jakość obsługi. Twoje produkty posiadają swoją podstawową funkcjonalność i opisałeś je, jako odpowiadające na pewne konkretne potrzeby? Bardzo dobrze, teraz musisz zapewnić klientom odpowiednie filtry, które pozwolą znaleźć mu upragniony model oferowanego przez ciebie towaru. Ogólnie powinny być to trzy podstawowe kategorie, takie jak cena, wygoda i użyteczność oraz jakość. Najlepiej wybrać jedną z kategorii i pod jej kątem pozycjonować swój produkt, ponieważ rzecz, która będzie pasować do każdej od razu wydaje się ściemą. Skupiając się na jednej właściwości i proponując spójny opis, wypadasz wiarygodnie i profesjonalnie.

Impuls do e-zakupów

Z tej racji, że zakupy w sieci można zrobić zawsze, e-klienci często odwlekają decyzję o ich dokonaniu bardzo długo. Warto więc zachęcić użytkownika do tego, aby zrobił zakupy „teraz”. Przedsiębiorcy wykorzystują najczęściej do tego lęk przed stratą, sugerując, że cena towaru niedługo wzrośnie, czas dostępności produktu jest ograniczony tak samo, jaki ich liczba.

 

 

 

Autor

Jan Walcewicz

Studiowałem Finanse na Uniwersytecie Ekonomicznym w Krakowie. Później dostałem pracę w dużej firmie, gdzie zajmuję się finansami. Wszelkiego rodzaju płatności są mi bardzo dobrze znane. Jeżeli potrzebujesz porady-pisz.

Zobacz również