Jak wygląda polski e-handel zagraniczny?

Okazuje się, że Polacy aktywniej wykorzystują Internet nie tylko robiąc zakupy, ale także rozwijając biznes. Otóż prawie 77% polskich e-konsumentów kupuje w zagranicznych sklepach internetowych. Oczywiście najpopularniejsze z nich znajdują się w Chinach, Wielkiej Brytanii, Stanach Zjednoczonych i w Niemczech. Poniżej znajdziesz krótki artykuł, dotyczący tego jakie e-możliwości daje nam Internet. Przeczytaj go koniecznie!

Otwórzmy bramy e-możliwości

Zacznijmy od tego, że 66% kupujących nie ma obaw kupując od sprzedawców z zagranicy. Ponadto równocześnie, rośnie liczba osób, które nie tylko kupują, ale także zarabiają online: ponad 29% polskich respondentów potwierdziło, że otrzymali e-płatność za swoje produkty i usługi dostarczone online, a 35%, że sprzedało online produkty, których już nie używa.
Chodzi oto, że zainteresowanie zakupami na zagranicznych rynkach idzie w parze z nowymi wartościami, którymi kierują się polscy e-konsumenci w trakcie zakupów. Poszukiwanie najlepszych okazji cenowych nie jest już jedyną, najważniejszą wytyczną. Otóż najczęstszym powodem zakupów polskich konsumentów w Stanach Zjednoczonych, Wielkiej Brytanii i Niemczech jest dostęp do produktów niedostępnych we własnym kraju (odpowiednio 27%, 21% i 21% respondentów), ale także lepsza jakość produktów, korzystny kurs walutowy, oraz większa różnorodność poszukiwanych produktów i usług. Okazuje się, że tylko w przypadku Chin, decyzja zakupowa opiera się głównie na korzystnych cenach i jest to główna motywacja dla 71% polskich e-konsumentów kupujących na tym rynku.

Polski e-handel transgraniczny

Pomimo, że decyzja o zakupie wybranych produktów może przyjść znacznie łatwiej ze względu na atrakcyjne oferty w Chinach, konsumenci kupujący na zagranicznych rynkach zwracają również uwagę na dodatkowe opcje ochrony kupujących, które umożliwiają robienie zakupów z dodatkową pewnością w przypadku nieprzewidzianych wypadków. Co ciekawe, możliwość kupienia produktów objętych preferowaną metodą ochrony kupujących została wybrana przez 41% polskich konsumentów, jako czynnik, który mógłby ich dodatkowo skłonić do e-zakupów.
Trzeba przyznać, że cyfrowa globalizacja handlu stała się faktem, a polscy konsumenci coraz lepiej rozumieją jest zalety. W związku z tym możemy teraz obserwować, że coraz chętniej, niemalże codziennie, sprawdzają oni możliwości atrakcyjnych cenowo zakupów z Chin, a liczba konsumentów kupujących tam dalej rośnie. Otóż w 2015 roku było to 10%, a teraz jest już 36% polskich e-kupujących. Równocześnie, klienci biorący pod uwagę jakość i wyjątkowość poszukiwanych produktów, zwracają się w stronę takich zagranicznych rynków, jak Wielka Brytania, Stany Zjednoczone i Niemcy.




 

 

 

 

Autor

Justyna Stankiewicz

Pracuję w branży e-commerce. Zajmuję się reklamą oraz kreowaniem wizerunku marki sklepu internetowego. Sklepy internetowe to przyszłość, powstaje ich coraz więcej i więcej.

Zobacz również